יום שלישי, 31 בינואר 2017

כשלא מתחברים לדמות


אחד השחקנים שלי שיתף אותי לא מזמן בבעיה. הוא לא מתחבר לדמות. 

כלומר, כן ולא. 
כלומר מורכב. 

רגע, עצרו. בואו נתחיל מההתחלה. 

אנחנו משחקים, למי שעוד לא מכיר ויודע, במערכה הממוקמת במלחמה המוזרה הראשונה. השחקנים הם חיילים בצבא צרפת, וכאשר יצרנו את הדמויות הם קיבלו הנחייה גורפת - ללא קסם, ללא מדע מוזר וללא ניסים. המטרה שלי הייתה לתת להם טעימה של איך אנשים נורמטיביים נחשפים למוזרות של המלחמה המוזרה. 

לאחר כמה וכמה פגישות משחק, כאשר המערכה בעיצומה, אמר לי אחד השחקנים כי הוא לא מתחבר לדמות. הכוונה ב"לא מתחבר" לא כוונה לאישיות שלה ולמקום שלה בכיתה, הוא מאד אוהב את הדמות עצמה, אלא ברמה המכאנית - היא פשוט משעממת אותו. 

ניסינו ללכת על כיוון של יתרון (Edge) בשם "Haunted", אשר מעניק לדמות סוג של רוח רפאים מלווה (המערכה כבר הגיעה למצב שהדמויות מושפעות מהמוזרות שהם פוגשים בדרך), אבל זה עדיין לא היה זה. הרוח אמורה הייתה להיות עצמאית לחלוטין מהדמות ולהיות משוחקת על ידי המנחה, וזה לא מה שהוא חיפש, הוא חיפש לשלוט בדמות שלו במאה אחוז. 

ממש במקרה (או שלא, תלוי את מי שואלים) פרסמו הגמדים את פרק 182 - "אני כבר לא מתחבר לדמות". מבלי להיכנס למי שלח להם את הנושא ואת בערך חצי מתוכן הפרק, הוא התאים לי כמו כפפה על מנת להתאים את הדמות לשחקן על מנת שיהנה ממנה כמו שצריך.

אז לקחתי איזו קשת סיפורית צדדית אשר התפתחה די מעצמה במפגש הקודם, והפכתי אותה לאירוע מכונן לדמות החדשה שיצר השחקן על בסיס הדמות הקודמת. רגע, מה? 

זרקתי לשחקן, שרצה לשחק מטיל לחשים, רעיון. שלחתי אותו לבנות את הדמות מחדש כמטיל לחשים תוך כדי שימור האישיות והסיפור שלה עד כה. נתתי לו חופש לשנות כל דבר בדמות על מנת שיוכל לעשות כן. הוא חזר אלי עם דמות שמסוגלת להשתמש בכוח מחשבתי על מנת להזיז דברים, לפגוע ביצורים ועוד כהנה וכהנה, אבל עדיין שמרה על הגרעין של הדמות המקורית (גם מבחינת הפלאף וגם מבחינת חלק ניכר מהקראנץ' כי אחרי הכל, הוא עדיין חייל צרפתי...). 

אני בתורי גרמתי לה להיכנס לקרב מחשבתי מול יצור בעל כוחות פסיוניים, קרב אשר עורר אצל הדמות כוחות רדומים שאותם הוא יגלה בהמשך הדרך. 

אני כבר משתוקק לראות כיצד והיכן יתגלו הכוחות של הדמות המחודשת ומה זה יעשה לתומס הספקן המשמש כטר"ש של הכיתה...

זהו להפעם, 
הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה