יום ראשון, 24 באפריל 2016

מחשבות נוספות על קוסמים קטנים


שבועיים בערך אל תוך פרוייקט המימון של קוסמים קטנים והוא כבר מגיע כמעט ל-300% מימון. מרשים ביותר, וכיף לדעת שתמכתי בו מיומו הראשון. 

על כל הפנים, בשאיפה והספר יגיע מהדפוס אלי לקראת סוף יוני, זה הופך אותו ליופי של מתנת יום הולדת לבכורה שלי שתחגוג שבעה קייצים בתחילת יולי. עכשיו, כמו שכל שחקן משחקי תפקידים מצוי יודע - לא על ספר החוקים לבדו תשחק השחקנית. יש עוד אביזרים שונים ומשונים שאפשר ורצוי להצטייד בהם לפני שמתחילים לשחק. ובאמת המתרגם והמריץ של הפרוייקט הקל עלי את החיים ופרסם דוגמית מתוך הספר שבמקרה כוללת גם פסקה שכותרתה "מה צריך כדי לשחק".

סט קוביות לקוסמים קטנים. צריך רק שתים. אבל זה אף פעם לא מספיק.
אחד הדברים העיקריים שכל שחקן זקוק להם הוא... קוביות! כמובן שלא את כל הסט הידוע והמוכר שלנו אלא בסך הכל שתי קוביות בעלות שש פאות. חיפשתי סט של קוביות שיתאים לתמה של הספר ומצאתי באיביי סט של עשר קוביות של שש פאות, בצבעי כחול וורוד בתוך שקיק בד שחור (קישור). תמיד צריך עוד קוביות, כולנו היינו בסרט הזה של המתנה לדבריו של המנחה בעודנו מקימים מגדל קוביות לתפארת, לא?

כוכבים קטנים לשימוש כציינים לנקודות חן (נק"ן)
לילדים קשה לתפוס דברים אמורפיים כגון נקודות נסיון, או נקודות חן כפי שהן מתוארות בשיטה קוסמים קטנים. כלומר, כששחקן מסיים משימה בעולמות פראיים, או אפילו פגישת משחק, הוא מקבל מהמנחה X נקודות אותן הוא רושם בדף הדמות שלו ואותן הוא צובר על מנת לעלות דרגה, דומה לאופן בו נצבר הנסיון במו"ד. אולם לילדים קשה אולי לתפוס את משמעותן של נקודות וירטואליות הרשומות על דף. על כן, על מנת לדמות את הנקודות הללו באותה הרוח כמו משחקי מחשב מסויימים, חשבתי על מטבעות זהב, על גולות ועל חרוזי לבבות ויהלומים אך בסופו של דבר מצאתי שקיק של 180 כוכבי פלסטיק זוהרים לרכישה אשר יכולים להוות תחליף פיזי לנקודות הנסיון (קישור). זה מרגיש אחרת כשהילדה תקבל לידיה שלושה כוכבים כפרס על ביצוע משימה אשר יצטרפו למצבור הכוכבים אותם היא אוספת על מנת לעלות דרגה. 

לשני הפריטים הללו אוסיף גם מחברת בצבע תואם יחד עם סט עפרונות, מחקים וגם אכין דפי דמות מהחוברת שתתקבל. רעיונות נוספים שרצים לי בראש הם - בובות קטנות שמתאימות לתמה של קוסמים - קרפדה, ינשוף, חתול שחור. קופסה גדולה שתכיל את כל החפצים הללו. חוברת מודפסת של הפריטים השונים שמתקבלים בכל אחד מהיעדים שהושגו בפרוייקט. יש לי עוד כמה וכמה חודשים לחשוב על זה, ואני אנסה לפרסם פה עוד רשומות הגיגים בנושא ולשתף אתכם ברעיונות לקראת קבלת הספר. בינתיים יכול להיות שיהיו מספר סינים שיתהו מדוע ישנו גל של הזמנות של חפץ מאד מסויים מהמבחר שהם מציעים. ואם יש לכם רעיונות נוספים או אחרים לצרף למתנת יום הולדת שכזו - אנא הודיעו לי. בין אם כאן בהערות, בגוגל+ או בפייסבוק.

אה, ואם עוד לא תמכתם - זה הזמן שלכם לתמוך בפרוייקט הנהדר הזה.

זהו להפעם.

ועד הפעם הבאה - הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה