יום ראשון, 20 במרץ 2016

מרדפים, עזרים ואיך לעצור את המתח עד למפגש הבא - הגיגים שלאחר סשן

חזרנו לשחק פאלפ. איזה כיף! היתה פגישה מהנה, מהירה ואכזרית כרגיל. וכמובן שיש עימה כמה תובנות והגיגים.


אז ככה, 
אנחנו לא סגורים על חוקי המרדף, וזה ממש לא טוב... המרדף הוא מוטיב חוזר בפאלפ, ואנחנו לא שולטים בו כהלכה. הייתה לנו עצירה מתודית של כמה וכמה דקות של קריאה והבנת החוקים של המרדף, וגם אחרי שישמנו את מה שקראנו עדיין לא הייתי שלם עם התוצאה והמרדף מבחינתי די נכשל (למרות שהשחקנים נהנו, ואחרי הכל זה מה שחשוב). הערה לעצמי - רשומת הסבר שתצלול אל חוקי המרדף שבה אנסה להסביר לעצמי ולכם על המכניקה שלהם.

המרדף היה אחרי יאכטה וכל הסצנה דומה שהיתה לקוחה מסרט אקשן מגניב של עלייה לסיפון ולחימה עיקשת ומהירה ביושבי הסיפון. הקרבות שלנו הרבה יותר חלקים ומהירים, וזאת כי אנחנו כבר שולטים יותר במכניקה ובניואנסים השונים של השיטה. היה לי פשוט כיף. 

הפעם, בניגוד לפגישות הקודמות, פרשתי מפה של סיפון יאכטה על השולחן על מנת לדמות את שדה הקרב שכן היה לי חשוב הפעם להתמקד בטקטיקה, עובדה שסייעה לי בהמשך הקרב. 

את הדמויות ייצגו פקקי בירה (החבר'ה טרם ננעלו על החזות החיצונית של הדמויות שלהם, אז לא הספקנו לארגן להם אייקונים) ואילו את הנבלים ייצגו חיילי שחמט שחורים (פשוט כי לא הספקתי להדפיס ולהדביק ולמצוא למעשה דמויות נייר בעבורם). בהמשך הדרך, ככל שנתקדם אני הולך לארגן לי ארגז עם דמויות נייר מנויילנות לייצוג. יש באתר המעולה הזה המון דמויות להדפסה בחינם.


האסימונים הצבועים אדום ושחור שימשו אותנו כבסיסים לדמויות השונות בהתאם לפגיעות שלהם, כך שאם דמות אחת סבלה מזעזוע היא זכתה באסימון שחור מתחתיה ואותו הדבר לגבי אסימונים אדומים אשר סימלו את כמות הפציעות לכל דמות.
כך, במקום לנסות לעקוב בטבלה מאולתרת בצד אחרי כמות הפציעות של כל אחד ואחת מהדמויות - פשוט הספיק להעיף מבט אל עבר הדמות וכך אפשר לדעת בדיוק מה מצבה הנוכחי. לי זה עובד, דווקא בגלל שאני אוהב לשחק ללא מסך מנחה אשר מסתיר את החלק שלי בשולחן (ועל הדרך גורם לי להרגיש כאילו אני לא חולק את השולחן עם חברים למשחק).

מבחינת המפה עצמה, היתה חסרה לי רשת המשבצות אשר מאפשרת למדוד ברגע וחצי מרחקים, אבל זה לא פגם בהנאה מהמפה עצמה. אפשר בהמשך להדפיס בצורה צבעונית, יחד עם רשת, לניילן יפה ולשמור כמפה לשליפה מהירה בכל פעם שנלחמים על סיפון יאכטה (ויש לי הרגשה שזו לא הפעם האחרונה...)

הקרב עצמו היה מאתגר. הן לי כמנחה והן לשחקנים. התרחיש דיבר על שתי מכונות ירייה מוצבות על הסיפון, ובאמצעותם למדנו כיצד ליישם אש אוטומטית ואש ריתוק כהלכה. המקלעים הללו סיפקו גם סצנות מעניינות של ירי בנבל אחד בצורה כזו (עם המות הפצצות והעלאות) שגם הנבלול שמאחוריו נפל שדוד. מקרה נוסף ומעניין היה שבירת הגה הספינה בפראות שכזו שגרמה למפעיל המקלע הנוסף ליפול מעבר למעקה (לא מצאתי אזכור אחר למצב שכזה אז אלתרנו גלגול תחרות בין כישור הספנות של הדמות לבין תכונת הזריזות של האויב. מהלך, שעצם ביצועו, המשחק שלו והמחשבה שמחוץ לקופסא - זיכתה את אותו שחקן בצ'ופר מתנה). 

עקב השעה המאוחרת היינו צריכים לסיים את הפגישה ואת הסצנה שאמורה להתרחש לאחר מכן דחינו לפגישה הבאה, לא לפני שהבוס הראשי נגלה אל הקבוצה בסיפון התחתון מלווה בעוזר שלו, ועוד שלושה בריונים והחטופים קשורים על כיסא כאשר תיק מלא דינמיט לרגליהם ובפיו של הבוס אולטמטום לקבוצה של לברוח או להתפוצץ... 

לא יודע מה איתכם, אין לי סבלנות להמתין למפגש הבא בכדי לדעת מה יקרה (ואני עוד המנחה...)

עד הפעם הבאה - הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה